1.Въвеждаща част
Базови знания за изучаване на темата:
В предния урок учениците са запознати
с частите на човешкото тяло-глава, торс,крайници.Знаят за измененията, които
настъпват в човешкия организъм с промяната във възрастта. Изброяват белезите,
които отличават хората един от друг. Знаят за значението на спорта за
развитието на човешкия организъм и за поддържане здравето на човека.
Необходими умения за учене:
Ученикът трябва да: описва, изброява,
да проучва, да сравнява, да извършва опити, да назовава, да разпознава, да
наблюдава, да изпълнява инструкции, да формулира изводи.
Тема на
занятието:Сетивни органи
Време:35 минути.
За реализиране целите на урока съм
подготвила презентация „Човешкото тяло”.
Учебни
средства:лаптоп,проектор,маркери,учебник,учебна тетрадка,малка топка,кърпи,сладки,солени
храни,плодове,билков чай,бяла дъска,лупа.
Описание на мозъчната атака:
Поставя се въпроса:От какво се нуждае
моето тяло за да се запази здраво?.Класът се разделя на двойки по чинове.Всяка
от тях обсъжда и записва отговора на лист.След това се провежда мозъчна атака
за това кое прави телата ни по-малко здрави?Отговорите се записват на дъската.
Описание на ролевите игри:
„Сляп стрелец”-Начертава се мишена на
дъската.Вързват се очите на един ученик.”Слепият стрелец” има за задача да
уцели с малка топка средата на мишената.След играта се задават въпросите: Защо
е трудно? Какви затруднения изпитват незрящите?
„Развален телевизор”- Един ученик
приема ролята на „разваления телевизор”.
Трябва да изпълни изучавана песен с мърдане на устни и жестове.Останалите трябва
да разберат коя е песента.След играта се задават следните въпроси: Защо се
затруднихте? Какви затруднения имат глухите хора?
„Хвани топката”- Играе се по
двойки.На всяко от децата се завързва една от ръцете му.Задачата е със
свободната ръка да вдигне топката и да я подаде на другия.След играта се задава
въпросите: Защо се затруднихте? Какви затруднения имат хората с двигателни
затруднения?
Задача от учебната тетрадка:
Допълни липсващите думи.Измисли
заглавие на текста.
.............................................................................................................
С..........................................виждаме
различни предмети и разпознаваме
цветове.
С...........................................разпознаваме
различни звуци.
С...........................................можем
да разпознаем различни миризми.
С............................................усещаме
вкуса-сладко,солено,кисело и горчиво.
С него определяме дали храната е
топла или студена.
С..........................................усещаме
топлина и студ, болка и милувка.
Очите, носът, ушите ,езикът и кожата
са нашите...........................................
.
Дисциплина:Околен
свят,2 клас
|
|||||
Тема: Сетивни органи
|
|||||
Учебна цел и задачи
|
Съдържание
|
Време
|
Методи и дейности
|
Средства и материали
|
Оценя-ване
|
Цел:Учениците описват органи на
човещкото тяло и основни жизнени
процеси на чове-ка.
Задачи:
1.Да разпознават и назовават
сетивните органи.
2.Обясняват значението на сетивните
органи
3.Да извършат опити за доказва- не
значението на сетивата.
4.Да правят
заключения и обобщения въз основа на наблюдаваното.
|
Уводна част.
Емоционална нагласа.
Актуализиране на знания
Беседа за значението на
сетивните органи .
Формулиране на прави-
ла за предпазване от на-
раняване.
Определяне значение-
то на сетивата.
Изброяване на фактори,
които могат да навредят
на сетивните органи.
Извършване на опити и проучвания :
-определяне посоката,силата,източни
ка на звука;
-разпознаване на предмети и храни
чрез кожата,езика и тяхното назоваване;
-четене на надписи от
различно разстояние
-разглеждане на предмети под лупа;
-изработване на рисунка
със завързани очи;
-наблюдаване движението на езика по
време на разговор;
-опит за улавяне на миризми без
помоща на носа;
Обсъждане на любопит
ните факти от учебната тетрадка и
отговори на въпросите от слайдовете
11 и 12.
Попълване на текст в учебната
тетрадка.
|
5
мин.
5
мин.
10
мин
10
мин.
5
мин.
|
Презентация Power
Point
(до 5 и 6 слайд),
беседа,обсъждане.
Мозъчна
атака
Презентация
7 и 8
слайд
Беседа,обсъждане(по
снимки в
учебника)
Ролеви игри:
„Сляп
стрелец”,
„Развален
телевизор”
„Хвани
топката”
Слайд-9
и10-обсъждане.
Опит,проучване
Опит,проучване
Опит,проучване
Опит,проучване
обсъждане
Самостоятелна
работа
Обратна
връзка.
|
мултимедия
лаптоп
мултимедия
лаптоп
учебник
малка топка
маркер
кърпа
кърпа,слад-ки,солени
храни,плодове,топка
лупа
маркер
кърпа
билков чай
Мултимедия
Лаптоп
Учебна
тетрадка
|
Усвое-ни знания .
Оценя-ване на
участие
в откриването
на нови знания.
Оценка
на изво-
дите от
ролеви-те игри
Оценка
на изводи-те от опитите
Оценка
на
усвоените знания
|
Чудесна и достъпна презентация!
ОтговорИзтриване