вторник, 7 април 2015 г.

Урок по околен свят "Сетивни органи" за втори клас















1.Въвеждаща част
Базови знания за изучаване на темата:
В предния урок учениците са запознати с частите на човешкото тяло-глава, торс,крайници.Знаят за измененията, които настъпват в човешкия организъм с промяната във възрастта. Изброяват белезите, които отличават хората един от друг. Знаят за значението на спорта за развитието на човешкия организъм и за поддържане здравето на човека.
Необходими умения за учене:
Ученикът трябва да: описва, изброява, да проучва, да сравнява, да извършва опити, да назовава, да разпознава, да наблюдава, да изпълнява инструкции, да формулира изводи.
 Тема  на занятието:Сетивни органи
Време:35 минути.
За реализиране целите на урока съм подготвила презентация „Човешкото тяло”.
Учебни средства:лаптоп,проектор,маркери,учебник,учебна тетрадка,малка топка,кърпи,сладки,солени храни,плодове,билков чай,бяла дъска,лупа.
Описание на мозъчната атака:
Поставя се въпроса:От какво се нуждае моето тяло за да се запази здраво?.Класът се разделя на двойки по чинове.Всяка от тях обсъжда и записва отговора на лист.След това се провежда мозъчна атака за това кое прави телата ни по-малко здрави?Отговорите се записват на дъската.
Описание на ролевите игри:
„Сляп стрелец”-Начертава се мишена на дъската.Вързват се очите на един ученик.”Слепият стрелец” има за задача да уцели с малка топка средата на мишената.След играта се задават въпросите: Защо е трудно? Какви затруднения изпитват незрящите?
„Развален телевизор”- Един ученик приема ролята на  „разваления телевизор”. Трябва да изпълни изучавана песен с мърдане на устни и жестове.Останалите трябва да разберат коя е песента.След играта се задават следните въпроси: Защо се затруднихте? Какви затруднения имат глухите хора?
„Хвани топката”- Играе се по двойки.На всяко от децата се завързва една от ръцете му.Задачата е със свободната ръка да вдигне топката и да я подаде на другия.След играта се задава въпросите: Защо се затруднихте? Какви затруднения имат хората с двигателни затруднения?  

Задача от учебната тетрадка:
Допълни липсващите думи.Измисли заглавие на текста.

.............................................................................................................

С..........................................виждаме различни предмети и  разпознаваме цветове.
С...........................................разпознаваме различни звуци.
С...........................................можем да разпознаем различни миризми.
С............................................усещаме вкуса-сладко,солено,кисело и горчиво.
С него определяме дали храната е топла или студена.
С..........................................усещаме топлина и студ, болка и милувка.
Очите, носът, ушите ,езикът и кожата са нашите........................................... .






Дисциплина:Околен свят,2 клас
Тема: Сетивни органи
Учебна цел и задачи
Съдържание
 Време
Методи и дейности
Средства и материали
Оценя-ване
Цел:Учениците описват органи на човещкото тяло и  основни жизнени процеси  на чове-ка.


Задачи:
1.Да разпознават и назовават сетивните органи.


2.Обясняват значението на сетивните органи



3.Да извършат опити за доказва- не значението на сетивата.























4.Да правят
заключения  и обобщения въз основа на наблюдаваното.



Уводна част.
Емоционална нагласа.
Актуализиране на знания




Беседа за значението на
сетивните органи .
Формулиране на прави-
ла за предпазване от на-
раняване.

Определяне  значение-
то на сетивата.
Изброяване на фактори,
които могат да навредят
на сетивните органи.

Извършване на опити и проучвания :
-определяне посоката,силата,източни ка на звука;

-разпознаване на предмети и храни чрез кожата,езика и тяхното назоваване;

-четене на надписи от
различно разстояние
-разглеждане на предмети под лупа;
-изработване на рисунка
със завързани очи;

-наблюдаване движението на езика по
време на разговор;


-опит за улавяне на миризми без помоща на носа;

Обсъждане  на любопит
ните факти от учебната тетрадка и отговори на въпросите от слайдовете
11 и 12.

Попълване на текст в учебната тетрадка.
5
мин.






5
мин.




10
мин




10
мин.

























5
мин.
Презентация Power
Point
(до 5 и 6 слайд),
беседа,обсъждане.
Мозъчна атака






Презентация 7 и 8
слайд
Беседа,обсъждане(по
снимки в учебника)





Ролеви игри:
„Сляп стрелец”,
„Развален телевизор”
„Хвани топката”

Слайд-9 и10-обсъждане.



Опит,проучване






Опит,проучване













Опит,проучване



Опит,проучване






обсъждане
 







Самостоятелна работа

Обратна връзка.
мултимедия
лаптоп










мултимедия
лаптоп
учебник






малка топка
маркер
кърпа













кърпа,слад-ки,солени храни,плодове,топка



лупа




маркер
кърпа






билков чай











Мултимедия
Лаптоп

Учебна тетрадка
Усвое-ни знания .





Оценя-ване на
участие
в откриването
на нови знания.




Оценка
на изво-
дите от
ролеви-те игри









Оценка
на изводи-те от опитите









Оценка
на
усвоените знания






1 коментар: